Poziom wykorzystania innowacyjnych rozwiązań IT przez polskie przedsiębiorstwa

Poziom wykorzystania innowacyjnych rozwiązań IT przez polskie przedsiębiorstwa

Innowacyjne rozwiązania IT to przyszłość! Dlatego firma consultingowo-analityczna specjalizująca się w badaniach sektora IT zleciła nam realizację badania ilościowego wśród polskich przedsiębiorstw. Klient chciał poznać poziom wykorzystania innowacyjnych technologii IT oraz identyfikować potrzeby firm i instytucji w tym zakresie.

Potrzeby klienta

Nasz klient – firma consultingowo-analityczna specjalizująca się w badaniach sektora IT – zwrócił się do nas z prośbą o realizację badania ilościowego wśród polskich przedsiębiorstw na temat najnowszych technologii IT.

Celem badania było zdiagnozowanie poziomu wykorzystania innowacyjnych narzędzi informatycznych oraz potrzeb w tym zakresie w firmach z różnych sektorów rynku, a także wśród podmiotów z sektora publicznego.

Podejście badawcze

Hume’s Institute posiada własne studio CATI wraz z zespołem profesjonalnych ankieterów mających doświadczenia w realizacji projektów B2B ze szczególnym naciskiem na sektor IT. To szczególnie istotne przy realizacji badań, które wymagają wiedzy merytorycznej i umiejętności realizowania długich ankiet, zawierających szereg pytań otwartych dotyczących specjalistycznych zagadnień.

W ramach projektu zespół doświadczonych ankieterów zrealizował ponad 150 wspomaganych komputerowo wywiadów (CATI – Computer Assisted Telephone Interview) z przedstawicielami różnych działów w polskich przedsiębiorstwach. Trudność stanowił fakt, że ankieta była skierowania nie tylko do działów IT, ale też do decydentów z innych działów operacyjnych w firmach bądź instytucjach (działy HR, finansowe, marketingu, sprzedaży itd.). Zadaniem zespołu ankieterów było zatem zlokalizowanie odpowiedniej osoby, która miała wpływ na decyzje w zakresie IT. Proces realizacji ankiet przebiegł bardzo sprawnie, dzięki czemu klient w krótkim czasie otrzymał szczegółowe wyniki badania.

Wyniki badania pozwoliły klientowi zidentyfikować poziom wykorzystania nowoczesnych narzędzi IT oraz określić potrzeby firm z różnych sektorów rynku.

Precyzyjne dane zebrane w badaniu umożliwiły klientowi szybką adaptację strategii biznesowej. Dzięki profesjonalnej realizacji i sprawnej rekrutacji odpowiednich respondentów klient otrzymał rzetelne i aktualne informacje.

Projekt pomógł w dostosowaniu oferty do realnych oczekiwań rynku.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY