Badanie preferencji konsumentów dań gotowych oraz dań na ciepło dostępnych w sklepach spożywczych

Badanie preferencji konsumentów dań gotowych oraz dań na ciepło dostępnych w sklepach spożywczych

Projekt skupiał się na analizie ilościowej zachowań i preferencji konsumenckich dotyczących zakupu dań gotowych i przekąsek. Na życzenie naszego klienta, międzynarodowej firmy produkującej międy innymi dania gotowe, zbadaliśmy rynek Czeski.

Potrzeby klienta

„Celem badania było poznanie preferencji klientów kupujących gotowe dania w Czechach aby nasz klient mógł lepiej przystosować swoje produkty i strategię sprzedażową do specyfiki tego rynku. Firmie zależało na poznaniu profili demograficznych osób kupujących, barier wstrzymujących Czechów przed zakupem oraz preferencji co do smaków, typów oraz wariantów opakowań gotowego jedzenia.

Podejście badawcze

Badaniem objęta została reprezentatywna próba ponad 1000 Czechów, realizowana z zastosowaniem techniki CAWI.

  • Konstrukcja kwestionariusza pozwoliła na segmentację próby na 6 kategorii: kupujących, spożywających i nie kupujących gotowych dań na ciepło lub gotowych do spożycia zaraz po zakupie.
  • Każda z grup opisana została zestawem cech społeczno-demograficznych, w przypadku konsumentów lub kupujących dodatkowo przeanalizowaliśmy ich zwyczaje zakupowe i preferencje produktowe.

Klient poznał zachowania konsumenckie Czechów dzięki czemu może dostosować do nich zarówno produkty jak i strategię sprzedaży.

Klient otrzymał od Hume’s Institute raport na który składały się bloki tematyczne dotyczące: profili konsumentów, najchętniej kupowanych typów dań gotowych oraz preferowanych smaków i składników tych produktów. Przedstawiono też odpowiedzi dotyczące skłonności do kupowania i elastyczności cenowej produktów premium, postrzegania świeżości oraz preferowanych haseł marketingowych i opakowań. Jasno opisane i graficznie przedstawione wyniki pozwoliły klientowi zapoznać się z potrzebami Czeskich konsumentów i zoptymalizować swoje działania na tym rynku.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager