Digitalizacja kontaktów jednostek ochrony zdrowia z przedstawicielami medycznymi w Polsce i Słowacji

Digitalizacja kontaktów jednostek ochrony zdrowia (JOZ) z przedstawicielami medycznymi w Polsce i Słowacji

Hume’s Institute przeprowadził dwu-etapowe badanie dotyczące zdalnych kontaktów przedstawicieli medycznych ze specjalistami ochrony zdrowia na zlecenie jednego z globalnych producentów sprzętu medycznego. Podczas pracy prowadziliśmy badania wśród kierowników i pracowników oddziałów wybranych specjalizacji medycznych.

Potrzeby klienta

Klient chciał poznać perspektywę przedstawicieli ochrony zdrowia względem digitalizacji kontaktów, wykorzystywania zdalnych kanałów w przypadku różnych wymiarów współpracy, a także preferencje związane z nowszymi, zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami zdalnymi.

Celem projektu było rozpoznanie gotowości i poziomu akceptacji dla digitalizowania interakcji pomiędzy przedstawicielami sprzętu medycznego i HCPs w Polsce i na Słowacji.

Podejście badawcze

  • Badanie jakościowe: miało charakter eksploracyjny. Etap 1 pozwolił na lepsze zrozumienie perspektywy badanych, a także wypracowanie wstępnych hipotez, które z kolei pozwoliły na lepsze dopasowanie narzędzi do kolejnego etapu.
  • Badanie ilościowe: Podczas tego etapu zarówno weryfikowano wstępne hipotezy na większej próbie badawczej (łącznie ponad 500 respondentów), jak i uwzględniono perspektywę przedstawicieli różnych (wybranych) specjalizacji medycznych. Próba badawcza w badaniu ilościowym została również zróżnicowana ze względu na staż pracy, zajmowaną pozycję czy też typ placówki medycznej, będącej głównym miejscem zatrudnienia. Aby dostosować się do indywidualnych preferencji specyficznej grupy respondentów, zastosowano zarówno metodę CAWI, jak i CATI. W badaniu wzięto pod uwagę także perspektywy przedstawicieli medycznych.

Połączenie metod ilościowych i jakościowych umożliwiło lepsze zrozumienie perspektywy badanych, dzięki czemu klient otrzymał wysokiej jakości rekomendacje.

Zgromadzenie wyczerpujących i nasyconych treścią materiałów pozwoliło na dostarczenie klientowi raportu w 3 wersjach. Zawierały one zestawienie krajów, segmentację, indeks akceptacji wobec współpracy zdalnej, a także szczegółowy opis preferencji i zależności składających się na sposób postrzegania współpracy zdalnej przez przedstawicieli publicznej i prywatnej ochrony zdrowia o wielu specjalizacjach.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY