Badanie procesu zakupowego w szpitalach

Badanie procesu zakupowego w szpitalach

Badanie procesu zakupowego w szpitalach miało pomóc producentowi wyrobów medycznych w dostosowaniu działań marketingowych i sprzedażowych.

Potrzeby klienta

Klient, producent wyrobów medycznych, zamierzał zmodyfikować swoje działania marketingowe i sprzedażowe, aby lepiej dostosować ofertę i plany operacyjne do wymagań i preferencji kluczowej grupy odbiorców – szpitali. W tym celu zlecił naszej firmie badanie procesu zakupowego w szpitalach.

Podejście badawcze

  • Nasi badacze przeprowadzili wiele wywiadów pogłębionych (IDI) z osobami zaangażowanymi w proces zakupowy na różnych etapach decyzyjnych (dyrektorzy szpitali, ordynatorzy, kierownicy aptek szpitalnych, pielęgniarki oddziałowe), aby zbudować szczegółowy obraz badanego obszaru i poznać proces zakupów z różnych perspektyw.

Strategia rozwoju, dostosowana do wymagań szpitali, bazująca na szczegółowym poznaniu ścieżki decyzyjnej.

Szerokie badanie procesu zakupowego w szpitalach pozwoliło klientowi dokładnie poznać całą ścieżkę decyzyjną, w tym główne kryteria wyboru produktów medycznych, kluczowe motywatory i bariery zakupowe, potrzeby, cele i oczekiwania decydentów oraz pozycję firmy klienta na tle konkurencji. Zgromadzone informacje zostały wykorzystane do dostosowania strategii sprzedażowej i marketingowej.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager