Opracowanie strategii wejścia na rynek przenośnych generatorów prądu

Opracowanie strategii wejścia na rynek przenośnych generatorów prądu

Hume’s Institute wsparł światowego lidera w produkcji przenośnych generatorów prądu w opracowaniu strategii wejścia na rynki Rosji, Ukrainy, Polski i Czech.

Potrzeby klienta

Firma, nieobecna wcześniej na rynkach Rosji, Ukrainy, Polski i Czech, potrzebowała badania rynku generatorów prądu w kategorii do 12 kW, aby opracować strategię szybkiego rozwoju i wejścia na te rynki.

Podejście badawcze

  • Zespół konsultantów, we współpracy z klientem, przygotował kwestionariusze do wywiadów pogłębionych z dystrybutorami i użytkownikami końcowymi (około 200 wywiadów jakościowych), wspartych badaniem ilościowym. Następnie zebrane dane analizowano z wykorzystaniem metodologii Hume’s Institute Market Insight, tworząc odrębne raporty dla każdego kraju.

Badanie stworzyło solidne podstawy dla przyspieszonego rozwoju klienta w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Klient otrzymał kompleksowe raporty dla każdego z badanych krajów, uwzględniające wartość i wolumen rynku, segmentację, łańcuch wartości, otoczenie konkurencyjne, strategie cenowe, zachowania konsumenckie, aspekty prawne i certyfikację. Ważnym elementem był również opis rynku budowlanego oraz sieci energetycznej, co pozwoliło lepiej zrozumieć lokalne wymagania i czynniki rozwoju. Dodatkowo przygotowano scenariusze wejścia na rynki oraz rekomendacje strategiczne.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager