Internetowy rynek produktów używanych

Internetowy rynek produktów używanych

Dla największej polskiej platformy e-handlu Hume’s Institute przeprowadził badanie rynku online resale.

Potrzeby klienta

W celu przekazania naszemu klientowi kompletnych danych o sytuacji rynku online resale, zespół Hume’s Institute zaplanował analizy rozmiaru oraz struktury rynku odsprzedaży internetowej, analizy motywacji i barier towarzyszących zakupom i sprzedaży na rynku wtórnym oraz analizy kontekstu ekonomicznego na rynku resale.

Podejście badawcze

  • Zespół Hume’s Institute zrealizował badanie ankietowe metodą CAWI na losowej, reprezentatywnej próbie 2 600 dorosłych Polaków, w celu uzyskania danych na temat zakupów dokonywanych na rynku odsprzedaży. Badane zagadnienia dotyczyły liczby kupujących i sprzedających na platformach internetowych produkty w obiegu wtórnym. Dane te zostały przeanalizowane w podziale na poszczególne kategorie produktowe. Dodatkowo zbadane zostały motywacje, preferencje i ograniczenia związane z zakupem odsprzedawanych towarów oraz oceny serwisów najczęściej wybieranych do transakcji odsprzedażowych.

  • W oparciu o powyższe badanie konsumenckie, dane na temat liczby użytkowników i ruchu na poszczególnych stronach oraz dane sprzedażowe klienta, Hume’s Institute dokonał również wymiarowania internetowego rynku produktów używanych. Efektem analizy było przedstawienie kluczowych wartości dotyczących rynku online resale, w tym wartości rynku ogółem, wartości sprzedaży największych kategorii produktowych oraz wartości sprzedaży największych graczy.

Raport przekazany klientowi zawierał streszczenie kluczowych wyników badania, interpretację danych oraz wizualne przedstawienie informacji o rynku odsprzedaży online.

Raport przekazany klientowi zawierał: Streszczenie kluczowych wyników badania. Interpretację wyników badania ankietowego. Wizualne przedstawienie danych dotyczących: rynku odsprzedaży, zakupów dokonywanych na rynku wtórnym online, sprzedaży produktów na rynku wtórnym online, motywacji i obaw użytkowników internetowego rynku wtórnego oraz preferencji użytkowników w zakresie używanych platform i form dostawy. Wizualne przedstawienie wskaźnika zaufania dla internetowego rynku odsprzedaży. Analizy wartości transakcji kupna i sprzedaży oraz wartości rynku odsprzedaży online.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager