Ubrania i akcesoria dla dzieci: badanie wizerunku marki oraz zachowań konsumenckich podczas zakupów

Ubrania i akcesoria dla dzieci: badanie wizerunku marki oraz zachowań konsumenckich podczas zakupów

Klient z branży handlu detalicznego ubrankami i akcesoriami dla dzieci chciał się przekonać, czy jego marka jest odbierana na rynku w odpowiedni sposób, zwłaszcza czy oferuje wartość uzasadniającą cenę produktów.

Potrzeby klienta

Klient chciał się upewnić, czy marka oferuje wartość uzasadniającą cenę produktów oferowanych w sklepach firmowych. Ponadto istotną kwestią było porównanie pozycji marki w świadomości klientów z głównymi markami konkurencji oraz określenie jej przewag konkurencyjnych i słabych stron. Uzyskanie tych informacji było niezbędne dla ułożenia strategii marketingowej firmy na następne lata. Badanie było pierwszym krokiem do systematycznego zdobywania danych marketingowych.

Podejście badawcze

Jako pierwszy krok zaproponowano eksploracyjne badanie jakościowe koncentrujące się wokół zachowań rodziców małych dzieci w trakcie zakupów oraz wokół percepcji i wizerunku marek ubrań dziecięcych.

  • W ramach projektu zrealizowano szereg grup fokusowych oraz asystowanych zakupów.
  • Badanie było też poprzedzone niewielkim sondażem ilościowym przeprowadzonym w sklepach.

Badanie pozwoliło klientowi zrozumieć mocne i słabe strony swojej marki oraz zyskać wgląd w zalety i bolączki sklepów w oczach klientów, co umożliwi dostosowanie ekspozycji towaru, obsługi i cen.

Badanie przebiegało według przemyślanego schematu: wstępny sondaż w sklepach pozwolił przekonać się, czy sklep przyciąga właściwą grupę docelową. W badaniach jakościowych udało się pokazać klientowi jakie są mocne, a jakie słabe strony ich marki – co przywiązuje klientów do marki, a co stanowi przeszkodę w zakupach. Ponadto dzięki asystowanym zakupom klient poznał też zalety i bolączki swoich sklepów w oczach klientów. Informacje te pozwolą dostosować ekspozycję towaru, obsługę klienta oraz ceny do oczekiwań klientów i oferty konkurencji. Wizerunek marki będzie następnie weryfikowany w badaniu ilościowym.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY