Test nowej koncepcji sklepu – ewaluacja konceptu za pomocą zakupów asystowanych
Badanie konsumentów: merchandising dla marki.
Case studies
Klient z branży handlu detalicznego ubrankami i akcesoriami dla dzieci chciał się przekonać, czy jego marka jest odbierana na rynku w odpowiedni sposób, zwłaszcza czy oferuje wartość uzasadniającą cenę produktów.
Szczegóły projektu
Potrzeby klienta
Klient chciał się upewnić, czy marka oferuje wartość uzasadniającą cenę produktów oferowanych w sklepach firmowych. Ponadto istotną kwestią było porównanie pozycji marki w świadomości klientów z głównymi markami konkurencji oraz określenie jej przewag konkurencyjnych i słabych stron. Uzyskanie tych informacji było niezbędne dla ułożenia strategii marketingowej firmy na następne lata. Badanie było pierwszym krokiem do systematycznego zdobywania danych marketingowych.
Podejście badawcze
Jako pierwszy krok zaproponowano eksploracyjne badanie jakościowe koncentrujące się wokół zachowań rodziców małych dzieci w trakcie zakupów oraz wokół percepcji i wizerunku marek ubrań dziecięcych.
Rezultaty projektu
Badanie przebiegało według przemyślanego schematu: wstępny sondaż w sklepach pozwolił przekonać się, czy sklep przyciąga właściwą grupę docelową. W badaniach jakościowych udało się pokazać klientowi jakie są mocne, a jakie słabe strony ich marki – co przywiązuje klientów do marki, a co stanowi przeszkodę w zakupach. Ponadto dzięki asystowanym zakupom klient poznał też zalety i bolączki swoich sklepów w oczach klientów. Informacje te pozwolą dostosować ekspozycję towaru, obsługę klienta oraz ceny do oczekiwań klientów i oferty konkurencji. Wizerunek marki będzie następnie weryfikowany w badaniu ilościowym.
Edyta Mazurek
Customer Success Manager