Doradztwo w obszarze dystrybucji sprzętu elektronicznego - kanał tradycyjny czy online?

Doradztwo w obszarze dystrybucji sprzętu elektronicznego – kanał tradycyjny czy online?

Celem projektu z perspektywy klienta było dokonanie rewizji strategii firmy w obszarze sprzedaży i marketingu, a także weryfikacja obecnego modelu biznesowego.

Potrzeby klienta

Głównym problemem biznesowym klienta było to, czy w perspektywie kilku kolejnych lat powinien rozwijać i usprawniać handel tradycyjny z wieloma fizycznymi partnerami? Czy raczej postawić na przeniesienie biznesu do kanału online?

Podejście badawcze

  • Konsultanci Hume’s Institute przeprowadzili analizę obejmującą oszacowanie wielkości, wartości i dynamiki rynku, jego segmentację oraz przygotowali model ekonometryczny do opracowania prognoz dla rynku elektronicznej dystrybucji sprzętu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Działania te były wsparte badaniem rynku przeprowadzonym wśród kilku kluczowych grup interesariuszy.
  • Ponieważ głównym celem projektu było zweryfikowanie opłacalności przejścia z tradycyjnego modelu sprzedaży i dystrybucji do kanału online oraz analiza związanego z tym ryzyka biznesowego, nasz zespół przygotował kilka scenariuszy modeli finansowych uwzględniających szereg potencjalnych ścieżek rozwoju rynku.

Nasza firma dostarczyła klientowi rekomendacje związane z optymalizacją strategii firmy na najbliższe lata, w tym model ekspansji uwzględniający perspektywę klienta i jego gotowość na innowacje.

Nasza firma dostarczyła klientowi rekomendacje związane z optymalizacją strategii firmy na najbliższe lata, w tym model ekspansji z uwzględnieniem perspektywy klienta i jego gotowości na innowacje. Dodatkowo klient otrzymał szczegółowe i konkretne informacje dotyczące kolejnych kroków, które należy podjąć w celu skutecznego wprowadzenia strategii.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY