Realizacja projektu badawczego dla międzynarodowej firmy: wywiady pogłębione z lekarzami na temat leków sierocych.

Realizacja wywiadów pogłębionych z lekarzami na temat leków sierocych

Po raz kolejny nasz klient, międzynarodowa firma farmaceutyczna, specjalizująca się w rozwoju innowacyjnych terapii ratujących życie, zwróciła się do Hume’s Institute z prośbą o wsparcie badawcze.

Potrzeby klienta

Klient chciał poznać opinie lekarzy wąskiej specjalizacji na rynku czeskim dotyczące jednego ze swoich produktów dedykowanych dla chorób rzadkich. Zasadniczym celem badania było prześledzenie typowych ścieżek pacjentów, zrozumienie aktualnego podejścia do sposobów leczenia konkretnych jednostek chorobowych oraz określenie realnej dostępności terapii klienta, statusu refundacji i ewentualnych barier przy korzystaniu z leków klienta.

Podejście badawcze

W ramach projektu przeprowadzono serię indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDIs).

  • W Czechach nie istnieją oficjalne statystyki dotyczące populacji chorych i placówek zajmujących się tym rodzajem terapii. Z tego też powodu zidentyfikowanie potencjalnych respondentów mogło potencjalnie stanowić wyzwanie. Jednak dzięki dobrej znajomości rynku medycznego w Czechach i zespołowi doświadczonych rekruterów udało się sprawnie dotrzeć do odpowiednich respondentów.
  • Wywiady realizowane były przez doświadczonych moderatorów mających szeroką wiedzę o lokalnym systemie opieki zdrowotnej, którzy mogli swobodnie dyskutować z respondentami i pogłębiać kluczowe z perspektywy klienta zagadnienia.

Dostarczony kompleksowy raport pozwolił klientowi lepiej zrozumieć potrzeby rynku czeskiego i dostosować strategię komunikacyjną do lokalnych realiów, co podniesie efektywność działań sprzedażowych.

Hume’s Institute dostarczył klientowi kompleksowy raport zawierający informacje dotyczące: populacji chorych, lokalizacji i struktury ośrodków medycznych zajmujących się leczeniem z wykorzystaniem produktów klienta, przepływu pacjentów, aktualnego poziomu wykorzystania leku, ewentualnych barier korzystania z leku klienta. Nasze doświadczenia w realizacji projektów dotyczących rynku medycznego w Czechach pozwoliły wzbogacić raport o wiedzę na temat systemu opieki zdrowotnej w tym kraju i przydatne rekomendacje niezbędne przy budowaniu planów biznesowych. W efekcie klient będzie mógł jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby rynku czeskiego i dostosować strategię komunikacyjną do lokalnych realiów oraz potrzeb pacjentów i lekarzy. Wyniki raportu pozwolą na podniesienie efektywności działań sprzedażowych.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY