Analiza systemu opieki zdrowotnej – przepływ pacjentów cierpiących na rzadkie choroby

Analiza systemu opieki zdrowotnej – przepływ pacjentów cierpiących na rzadkie choroby

Zasadniczym celem projektu było zrozumienie polskiego systemu opieki zdrowotnej w kontekście zarządzania leczeniem 2 chorób ultrarzadkich.

Potrzeby klienta

Klient Hume’s Institute rozważał wprowadzenie na polski rynek leków dla pacjentów cierpiących na schorzenia dotykające nieliczną grupę, a badanie rynku miało pozwolić na pełne zrozumienie specyfiki polskiego podejścia do leczenia tych chorób.

Podejście badawcze

  • W ramach badania zrealizowaliśmy 24 telefoniczne wywiady pogłębione (TDI) z lekarzami pracującymi w wysokospecjalistycznych placówkach medycznych. Zidentyfikowano także poziom wiedzy lekarzy na temat dwóch chorób ultrarzadkich oraz opisano sposób ich postrzegania i definiowania przez polskich specjalistów.
  • W ramach raportu zaprezentowano klientowi konkretne przypadki pacjentów cierpiących na te schorzenia, co umożliwiło mu zrozumienie drogi pacjenta od momentu diagnozy do etapu leczenia.
  • Dodatkowo klient otrzymał bazę danych zawierającą informacje o kluczowych liderach opinii oraz wysoko wyspecjalizowanych lekarzach deklarujących chęć wspierania procedury refundacyjnej leków produkowanych przez klienta.

Efektem analizy było kompleksowe zrozumienie polskiego systemu opieki zdrowotnej w kontekście leczenia chorób ultra-rzadkich, co pozwoliło klientowi na planowanie strategii sprzedażowej.

Efektem naszej analizy typu market intelligence i badania rynku były dwa raporty prezentujące sposób zarządzania leczeniem pacjentów cierpiących na dwie ultrarzadkie choroby. Jeden raport uwzględniał szczegółowe informacje dotyczące ścieżek diagnozy oraz roli lekarzy o różnych specjalizacjach w leczeniu tych dwóch chorób. Wartością dodaną projektu była ocena profilu produktu docelowego (Target Product Profile), która pozwoli klientowi Hume’s Institute planować przyszłą strategię sprzedażową dostosowaną do potrzeb lokalnego rynku medycznego. W ramach projektu zorganizowano także warsztaty z klientem, aby przedyskutować strategię wejścia na polski rynek, omówić kluczowe cele biznesowe oraz zaprojektować przyszłą strategię rozwoju.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY