Analiza wejścia na rynek dla leku na chorobę sierocą

Analiza wejścia na rynek dla leku na chorobę sierocą

Firma farmaceutyczna zainteresowana wejściem na polski rynek, zleciła Hume’s Institute dogłębną analizę polskiego rynku farmaceutycznego z zakresu „market access study” dla leku na tzw. choroby sieroce.

Potrzeby klienta

Firma farmaceutyczna zainteresowana wejściem na polski rynek, zleciła dogłębną analizę polskiego rynku farmaceutycznego z zakresu „market access study”. Projekt dotyczył niszowego segmentu rynku farmaceutycznego – leku na tzw. choroby sieroce, czyli schorzenia, które dotykają mniej niż 1 osobę na 10 000. Analiza miała pomóc podjąć decyzję o najlepszej strategii wejścia na rynek, cenie produktu, a także strategii refundacyjnej.

Podejście badawcze

Rozwiązanie Hume’s Institute pozwoliło przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym dostarczyć bardzo dużo cennych informacji i wiedzy.

  • Zespół badawczy posłużył się metodą analizy desk research, która opiera się na zbieraniu danych statystycznych, wyników badań, raportów analitycznych, a także dokumentów prawnych, aby odpowiedzieć na ściśle określone problemy biznesowe klienta.
  • Analiza została uzupełniona wywiadami eksperckimi, co pozwoliło na potwierdzenie zebranych informacji. Następnie nastąpił bardzo ważny etap analizy, interpretacji i syntezy wyników.

Dzięki zastosowanej metodologii i szerokim doświadczeniem naszej firmy na rynku farmaceutycznym klient otrzymał syntetyczne podsumowanie wniosków i odpowiedzi na najważniejsze pytania w przejrzystej formie.

Dzięki zastosowanej metodologii i szerokim doświadczeniu naszej firmy na rynku farmaceutycznym dostarczyliśmy klientowi prezentację podsumowującą miesięczny okres zbierania danych. Klient zyskał syntetyczne podsumowanie wniosków, odpowiedzi na najważniejsze pytania przedstawione w przejrzystej i atrakcyjnej graficznie formie (schematy, grafy), co pozwoliło mu na szybkie przyswojenie wiedzy na temat polskiego rynku.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY