Urządzenia do diagnostyki obrazowej: analiza rynku

Badanie potrzeb polskich przedsiębiorstw z branży IT w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim

W ramach projektu przeprowadzono badanie mające na celu dostosowanie oferty klienta, lidera w outsourcingu usług HR, do zmieniających się potrzeb rynku oraz pozyskanie informacji wspierających działania promocyjne.

Potrzeby klienta

Aby promować swoją działalność, a także dostosować ofertę do zmieniających się potrzeb rynku, klient – lider na rynku outsourcingu usług HR, potrzebował informacji na temat potrzeb i preferencji obecnych i potencjalnych klientów w branży IT. Projekt badawczy zakładał wieloaspektowe ujęcie potrzeb potencjalnych klientów, zarówno od strony preferencji jak i barier. Głównym celem badania było dostarczenie informacji, które mogą zostać wykorzystane w materiałach prasowych opisujących rynek usług zarządzania kapitałem ludzkim oraz doradztwa personalnego, a także pozycję klienta na tym rynku.

Podejście badawcze

Badanie zostało zrealizowane techniką wywiadów telefonicznych CATI wśród 102 największych firm z branży IT na polskim rynku.

  • W ramach badania przeanalizowano następujące zagadnienia: polityka personalna firm z branży IT, korzystanie z usług outsourcingu personalnego, wizerunek klienta na tle konkurencji, ocena sytuacji na rynku IT.
  • Klient otrzymał raport z wnioskami z badania. Wyniki te zostaną również zaprezentowane na konferencji prasowej oraz opublikowane w postaci artykułów prasowych. W planach jest realizacja kolejnych dwóch etapów badania w wybranych przez klienta branżach.

Dzięki przeprowadzonym badaniom klient uzyskał cenne dane, które wspierają proces podejmowania decyzji dotyczących wyboru najskuteczniejszych metod dotarcia do potencjalnych klientów w branży IT.

Wyniki analizy pozwoliły lepiej dopasować ofertę usług outsourcingu HR do specyficznych potrzeb i oczekiwań badanej grupy. Dodatkowo, w trakcie projektu wygenerowano kilkadziesiąt wartościowych kontaktów sprzedażowych, które mogą zostać wykorzystane do rozwoju biznesu. Zdobyte informacje pozwoliły także na lepsze zrozumienie rynku i zbudowanie strategii marketingowej ukierunkowanej na efektywne pozyskiwanie klientów.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager