Urządzenia Point-of-Care: badanie rynku

Urządzenia Point-of-Care: badanie rynku

Projekt badawczy dostarczył strategicznej analizy rynku urządzeń Point-of-Care (POCT) w sektorze szpitali, mającej na celu optymalizację strategii sprzedaży produktów oraz opracowanie nowej strategii biznesowej.

Potrzeby klienta

Klient, będący liderem na rynku nowoczesnych urządzeń Point-of-Care, zlecił nam przeprowadzenie strategicznej analizy urządzeń POCT na rynku szpitali. Wyniki badania miały na celu posłużyć optymalizacji aktualnej strategii sprzedaży produktów oraz stanowić solidną bazę dla opracowania nowej strategii biznesowej na najbliższe pięć lat.

Podejście badawcze

Humes’ Institute dostarczył projekt badawczy zawierający kompletną i najbardziej aktualną wiedzę o rynku urządzeń POCT, zarówno pod względem wartości i wielkości rynku, jak i prognoz rozwoju.

  • W ramach badania ilościowego przeprowadzono 400 wywiadów z użytkownikami urządzeń POCT w szpitalach wykonanych techniką wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI).
  • Badanie jakościowe dostarczyło cennych informacji z 52 wywiadów IDI przeprowadzonych z lekarzami, kierownikami laboratoriów, dystrybutorami i producentami sprzętu POCT.
  • Szczególnie wartościowym elementem badań było pozyskanie z rynku użytecznych i praktycznych biznesowo informacji, dzięki którym klient mógł zrozumieć route-to-market produktu i czynniki warunkujące sprzedaż POCT.
  • W ramach badania przygotowaliśmy analizę procedury zakupowej sprzętu, benchmarking cen oraz otoczenie prawne rynku ochrony zdrowia.

Kluczowe było zrozumienie potrzeb użytkowników sprzętu POCT, dzięki czemu możliwe będzie efektywniejsze zarządzanie sprzedażą i pełne wykorzystanie potencjału rynku.

Klient uzyskał wiedzę na temat percepcji swojej marki wśród odbiorców oraz swoich udziałów rynkowych na tle otoczenia konkurencyjnego. Analiza porównawcza oferty produktowej klienta w stosunku do pozostałych głównych graczy umożliwiła zidentyfikować silne i słabe strony produktu i lepiej pozycjonować markę na rynku. Istotną częścią badania było opracowanie przez zespół prognoz rozwoju rynku POCT, które ułatwią klientowi podjęcie decyzji dotyczących rozwoju produktu i budowania strategii sprzedaży na tym rynku na najbliższe 5 lat.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager