Analiza rynku ubocznych produktów spalania

Analiza rynku ubocznych produktów spalania ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb producentów betonu

Kluczowy gracz z branży energetycznej potrzebował kompleksowej analizy rynku ubocznych produktów spalania, ze szczególnym naciskiem na konsumpcję wśród producentów betonu, czynniki determinujące ich stosowanie oraz prognozy zapotrzebowania na kolejne lata.

Potrzeby klienta

Jeden z kluczowych graczy w branży energetycznej przed wejściem na nowe rynki potrzebował kompleksowej analizy zagospodarowania ubocznych produktów spalania. Klient w szczególności poszukiwał odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak wygląda bieżąca konsumpcja ubocznych produktów spalania wśród producentów betonu?
  • Jakie czynniki determinują stosowanie ubocznych produktów spalania w procesie produkcji?
  • W jaki sposób zmieni się zapotrzebowanie na uboczne produkty spalania w ciągu kilku kolejnych lat?

Podejście badawcze

Zgodnie z potrzebami biznesowymi klienta, przeprowadziliśmy badanie metodą CATI wśród producentów betonu w Czechach i na Słowacji, dodatkowo wsparte analizą danych wtórnych.

W trakcie wywiadów poruszaliśmy kwestie związane z poziomem wykorzystania ubocznych produktów spalania oraz cenami za poszczególne typy UPS. Dodatkowo zadaliśmy serię pytań mających na celu identyfikację czynników motywujących oraz ograniczających stosowanie ubocznych produktów spalania w procesie produkcji betonu.

Aby zdiagnozować trendy rynkowe, przeprowadziliśmy także szczegółową analizę danych zastanych. Zastosowane podejście pozwoliło uzyskać badaczom Hume’s kompletny obraz obecnej sytuacji w sektorze oraz przygotować prognozy dla klienta.

Raport przygotowany przez Hume’s Institute odpowiedział na problemy biznesowe klienta.

Raport pozwolił klientowi na dokładne i precyzyjne planowanie strategii wejścia na nowe rynki. Dzięki niemu klient dowiedział się, jak wygląda wielkość i wartość rynku ubocznych produktów spalania w badanych krajach.

Zidentyfikowane czynniki motywujące do korzystania z UPS w procesie produkcji betonu pomogą w większym stopniu zrozumieć potrzeby potencjalnych odbiorców. Natomiast prognozy rynkowe pozwolą klientowi oszacować zapotrzebowanie na oferowane produkty.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY