Test nowej koncepcji sklepu – ewaluacja konceptu za pomocą zakupów asystowanych

Test nowej koncepcji sklepu – ewaluacja konceptu za pomocą zakupów asystowanych

Klient pracował nad stworzeniem nowej koncepcji przestrzeni sklepu dla jednej ze swoich submarek. Celem badania było sprawdzenie, jak nowe koncepty były odbierane przez grupę docelową, a także które pomysły oddziaływały najmocniej na klientów.

Potrzeby klienta

Klient pracował nad stworzeniem nowej koncepcji przestrzeni sklepu dla jednej ze swoich submarek. Wypracowano kilka poziomów przeobrażeń w strategii sklepów: od delikatnych zmian do ich całkowitej przebudowy. Celem badania było sprawdzenie, jak nowe koncepty były odbierane przez grupę docelową, a także które pomysły oddziaływały najmocniej na klientów, biorąc pod uwagę zaangażowane zasoby i poniesione koszty. Zmiany zostały wprowadzone w wybranych lokalizacjach sklepów na kilku rynkach.

Podejście badawcze

Nasi badacze przeprowadzili szereg wywiadów w ramach tzw. zakupów asystowanych z klientami, jak i nie-klientami, aby zbadać ich opinie na temat nowej koncepcji sklepu.

  • Respondenci byli proszeni o rozejrzenie się po sklepie tak, jak robią to w czasie zakupów i na bieżąco komentowanie tego, co widzą, a także objaśnianie poszczególnych czynności zakupowych. W tym czasie moderator obserwował zachowanie respondentów, a także zadawał dodatkowe pytania.
  • Szczególną uwagę przywiązano do tego, jaki wpływ na postrzeganie produktów miała nowa aranżacja, a także jak korespondowała ona z poprzednim wizerunkiem marki.

Klient otrzymał raport, który zawierał opis wpływu każdego elementu nowej koncepcji sklepu oraz komunikat, jaki niosą ze sobą te elementy.

Na podstawie wyników badań, klient był w stanie wybrać najlepszą strategię zmiany aranżacji sklepu – dopasowaną do lokalnego rynku jak również zoptymalizowaną w ujęciu kosztów.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY