Segmentacja klientów B2B dla producenta z branży spożywczej

Segmentacja klientów B2B dla producenta z branży spożywczej

Celem projektu było lepsze zrozumienie potrzeb obecnych i potencjalnych klientów oraz zidentyfikowanie najatrakcyjniejszej grupy odbiorców w perspektywie rozwoju rynku.

Potrzeby klienta

Klient chciał lepiej zrozumieć potrzeby obecnych oraz potencjalnych klientów w ramach rozwoju strategii sprzedażowo-marketingowej.

Podejście badawcze

  • W ramach prac badawczych przeprowadzono szereg wywiadów B2B wśród klientów, dotyczących ich potrzeb w zakresie zamówień, wsparcia marketingowego i pozacenowych aspektów sprzedaży.
  • Wyniki wsparto analizą danych branżowych, finansowych i ogólnych statystyk.

Projekt pomógł klientowi lepiej zrozumieć strukturę klientów B2B, umożliwiając stworzenie adekwatnej strategii marketingowo-sprzedażowej.

Projekt pomógł klientowi lepiej zrozumieć obecną strukturę klientów B2B, dzieląc ich na segmenty według kluczowych kryteriów atrakcyjności. Na tej podstawie możliwe było wytypowanie grupy docelowej i stworzenie adekwatnej strategii marketingowo-sprzedażowej, skoncentrowanej na potrzebach najważniejszych odbiorców.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager