Rynek profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała: Analiza trendów i marek kosmetycznych

Rynek profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała: Analiza trendów oraz marek kosmetycznych

Klient Hume’s Institute — jeden z największych producentów i dystrybutorów kosmetyków profesjonalnych, zwrócił się z prośbą o dostarczenie analizy rynku kosmetyków profesjonalnych do twarzy i ciała, ze szczególnym uwzględnieniem wątku konkurencji w tym segmencie rynku.

Potrzeby klienta

Moduł analizy konkurencji oparty był o technikę Desk Research. W ramach tej części przeanalizowano ponad 70 stron internetowych marek kosmetyków profesjonalnych oraz ich media społecznościowe. W celu pozyskania maksymalnie wiarygodnych danych, moduł uzupełniono danymi pozyskanymi z użyciem techniki Mystery Client.

Podejście badawcze

Moduł badawczy składał się z 2 części:

  • badanie B2B zrealizowano na próbie 300 salonów kosmetycznych z zastosowaniem techniki CATI, pozyskane informacje przyczyniły się do zidentyfikowania głównych grup produktowych, czynników zakupowych i źródeł wiedzy o dostawcach.
  • badanie B2C przeprowadzonego na próbie 1000 klientów indywidualnych z zastosowaniem techniki CAWI, głównym celem tej części było określenie, jaki odsetek dorosłych Polaków kupuje kosmetyki profesjonalne do pielęgnacji twarzy i ciała.

Klient otrzymał praktyczną wiedzę o trendach w użyciu kosmetyków profesjonalnych, sprawdzonych modelach współpracy z salonami oraz jasno określone szanse i ryzyka przy wprowadzaniu nowej marki na rynek.

Przygotowaliśmy opis segmentów rynku z podziałem według wielkości graczy:

  • wyczerpujące opisy ofert, działań i wizerunków kluczowych marek,
  • opis polityki cenowej w segmencie kosmetyków profesjonalnych i ich odsprzedaży detalicznej.

Zidentyfikowano także trendy związane z używaniem kosmetyków profesjonalnych w salonach oraz modele współpracy marek z gabinetami. Przedstawiono szanse i ryzyka związane z wprowadzeniem nowej marki na rynek profesjonalnych kosmetyków.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY