rynek odzieży dziecięcej w Polsce. Case Study by Hume's Institute

Rynek odzieży dziecięcej: Badanie wizerunku marki i zachowań konsumentów

Producent odzieży dziecięcej z pogranicza segmentu premium zwrócił się do Hume’s
z prośbą o zbadanie kondycji marki, jej wizerunku oraz dostarczenie informacji na temat jej klientów i klientów konkurencji.

Potrzeby klienta

Zrealizowano wśród osób kupujących odzież dziecięcą z zastosowaniem metody CAWI (Computer Assisted Web Interview). W celu uzyskania odpowiedniej liczby klientów marki zastosowano tzw. booster. Analizy prowadzone były z uwzględnieniem najbardziej istotnych dla klienta podziałów.

Podejście badawcze

Badanie jakościowe przeprowadzono pośród 2 grup: klientów marki oraz klientów konkurencji. Zastosowano zarówno wywiady indywidualne IDI (Individual In-Depth Interview) jak i zogniskowanych wywiadów grupowych FGI (Focused Group Interview).

Etap jakościowy skupiał się na miękkich aspektach takich jak: potrzeby i motywacje konsumentów, ich skojarzenia z marką – wywoływane obrazy i emocje, relacje konsumentów z marką. Miał na celu również pogłębienie informacji o konsumentach pozyskanych w badaniu ilościowym.

Zastosowanie komplementarnych metodologii pozwoliło na zbudowanie kompleksowej i rzetelnej bazy wiedzy na temat marki, jej klientów i potencjalnych klientów.

Etap pierwszy dostarczył twardych danych, które zostały pogłębione i urefleksyjnione podczas etapu drugiego. Wynikiem projektu były 2 raporty:

  • W raporcie z badania ilościowego oprócz klasycznego przedstawienia odsetków odpowiedzi znalazły się również bardziej złożone analizy takie jak: IPA (Importance-Performance Analysis) wskazująca mocne strony i pola do dalszego rozwoju, analiza czynnikowa podsumowująca kluczowe czynniki wpływające na decyzje konsumentów, analiza luk w satysfakcji konsumentów, wskaźnik NPS (Net Promoter Score) oraz segmentacja konsumentów z zastosowaniem metody iteracyjnej, dwuetapowej analizy skupień.
  • Raport z badania jakościowego dostarczył insightów przydatnych do budowania strategii marketingowej oraz pogłębionych informacji na temat grup docelowych i ich opinii na temat prezentowanych estetyk produktów.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY