Rynek DIY: Ewaluacja konceptu dla nowej grupy docelowej

Ewaluacja konceptu dla nowej grupy docelowej

Przed wdrożeniem nowej koncepcji sklepów, klient z branży DIY zlecił badania marketingowe w celu analizy zachowań klientów i ewaluacji nowej koncepcji – profilowanej oferty.

Potrzeby klienta

Przed wdrożeniem nowej koncepcji sklepów, klient z branży DIY zlecił nam badania marketingowe, mające na celu analizę zachowań klientów. Głównym problemem biznesowym była ewaluacja nowego konceptu – profilowanej oferty, która miała dotrzeć do nowej grupy docelowej klienta.

Podejście badawcze

  • Projekt badawczy obejmował dwie części – ilościową (analizę danych statystycznych), a także wykonanie badań jakościowych.
  • Część jakościowa obejmowała przeprowadzenie kilkunastu indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI – ang. individual in-depth interview) z przedstawicielami grupy docelowej.
  • Dzięki badaniu możliwa była identyfikacja potrzeb klientów sklepów, a także odtworzenie ich procesu decyzyjnego i nawyków zakupowych w zakresie konkretnych kategorii produktowych.
  • Klient otrzymał opis nowej grupy docelowej, kluczowe czynniki wyboru produktów z uwzględnieniem znaczenia marek produktów, cen, warunków dostawy i jakości towaru. Ponadto zleceniodawca otrzymał szereg danych ekonomicznych.

W ramach projektu klient otrzymał nie tylko kompletną bazę danych statystycznych, lecz także szczegółowy raport analityczny podsumowujący wyniki badań. K

W ramach projektu klient otrzymał nie tylko kompletną bazę danych statystycznych, lecz także szczegółowy raport analityczny podsumowujący wyniki badań. Kluczową częścią raportu były rekomendacje biznesowe, które powstały na podstawie dogłębnej analizy marketingowej. Przeprowadziliśmy ocenę potencjału nowego konceptu, wykorzystując m.in. analizę SWOT, co pozwoliło na lepsze zrozumienie jego mocnych i słabych stron. W raporcie wskazaliśmy również bariery wejścia na rynek, a także konkretne działania, które pomogą zoptymalizować ofertę i lepiej dopasować ją do oczekiwań klientów. Dzięki temu klient dysponuje praktycznymi wskazówkami do dalszego rozwoju produktu.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager