Przemysł 4.0 - ocena koncepcji w polskich realiach

Przemysł 4.0 – ocena koncepcji w polskich realiach

Celem projektu była rzetelna ocena adopcji koncepcji Przemysłu 4.0 w polskiej branży przemysłowej, zarówno na potrzeby wewnętrzne klienta, jak i kampanii PR-owej.

Potrzeby klienta

Klient, software house, chciał uzyskać rzetelne dane dotyczące adopcji koncepcji Przemysłu 4.0 w polskiej branży przemysłowej, do wykorzystania wewnętrznego i w kampaniach PR-owych.

Podejście badawcze

  • Przeprowadzono badanie ilościowe B2B techniką CATI na reprezentatywnej próbie firm produkcyjnych (budowa maszyn, produkcja mebli, wyrobów z metali, pojazdów samochodowych). Respondenci to zarząd lub kadra zarządzająca. Badanie oceniało gotowość do wdrożeń systemów IT, poziom nasycenia systemami, problemy z zarządzaniem produkcją i sytuację rynkową firm.

Klient otrzymał kompleksową analizę rynku, umożliwiającą ocenę całego ekosystemu Przemysłu 4.0 i planowanie aktywności inwestycyjnych.

Klient otrzymał kompleksową analizę rynku w formie prezentacji oraz komplet wyników w Excelu. Dzięki badaniom możliwa była ocena całego ekosystemu Przemysłu 4.0, a także szeregu rozwiązań wykorzystywanych przez firmy produkcyjne (systemy zarządzania produkcją, sensoryka, big data, chmura, robotyzacja, sztuczna inteligencja, druk 3D). Klient pozyskał również dane o nasyceniu i wdrożeniach różnego typu systemów typowych dla branży przemysłowej, oraz informacje o planach inwestycyjnych firm w obszarze IT.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager