Badanie polskiego rynku witamin ocznych - wywiady z lekarzami, farmaceutami i pacjentami

Badanie: Polski rynek witamin wspierających wzrok – wywiady z lekarzami, farmaceutami i pacjentami

Jeden z klientów z branży farmaceutycznej potrzebował badania polskiego rynku witamin na oczy wspierających terapię zwyrodnienia plamki żółtej. Celem było zrozumienie roli witamin w leczeniu, zebranie opinii na temat marek oraz oczekiwań pacjentów, lekarzy i farmaceutów.

Potrzeby klienta

Jeden z naszych stałych klientów zwrócił się z prośbą o realizację badania polskiego rynku witamin wspierających wzrok, które wspierają terapię leczenia zwyrodnienia plamki żółtej (Age-related macular degeneration – AMD). Głównym celem projektu było zrozumienie miejsca i roli witamin dla oczu w leczeniu schorzeń okulistycznych; zebranie obecnie stosowanych zaleceń i opinii na temat różnych marek witamin dla oczu oraz spodziewanej poprawy stanu zdrowia w wyniku ich stosowania.

Podejście badawcze

W ramach badania zrealizowaliśmy 15 indywidualnych wywiadów pogłębionych w trzech kluczowych grupach: okuliści, farmaceuci i pacjenci cierpiący na schorzenia okulistyczne (w większości na AMD).

  • Lekarze pytani byli o dotychczasowe doświadczenia związane z leczeniem pacjentów chorych m.in. na AMD oraz czynniki wpływające na przepisywanie witamin ocznych.
  • Pytania skierowane do pracowników aptek dotyczyły komunikacji z pacjentami w kwestii preparatów witaminowych, zachowań konsumentów oraz zakresu porad udzielanych pacjentom.
  • Z kolei z pacjentami rozmawialiśmy o wpływie choroby na jakość ich życia, doświadczeniach związanych z jej leczeniem, a także o najczęściej stosowanych przez nich preparatach witaminowych.
  • Ponadto, we wszystkich grupach badaliśmy opinie na temat preparatu klienta i oczekiwania z nim związane.

Szeroki zakres tematyczny oraz badanie trzech odrębnych grup respondentów pozwoliło na porównanie wyników i szersze spojrzenie na problem stosowania preparatów witaminowych w leczeniu schorzeń okulistycznych, w tym AMD.

Ustalono rolę farmaceutów i lekarzy przy zachęcaniu pacjentów do zażywania produktów, uwzględniając przy tym perspektywę pacjentów, ich oczekiwania, obawy i spostrzeżenia. Hume’s Institute dysponuje rozbudowanym panelem medycznym, dzięki któremu byliśmy w stanie bardzo szybko dotrzeć do zdefiniowanej przez klienta grupy docelowej badania.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager