Made in Poland 4.0 Jak przebiega cyfrowa transformacja w średnich i dużych polskich przedsiębiorstwach
Badanie rynku i konkurencji
Case studies
Nasz klient, globalna firma technologiczna specjalizująca się w tworzeniu zaawansowanego oprogramowania dla biznesu – Comarch, m.in. w obszarach ERP, finansów, telekomunikacji i ochrony zdrowia; przygotowując plan działań marketingowych, chciał oprzeć je o rzetelne i użyteczne informacje pozyskane zgodnie z zasadami metodologii naukowej.
Szczegóły projektu
Potrzeby klienta
Raport z badania miał być nie tylko środkiem przekazu marketingowego, ale i źródłem wiedzy na temat aktualnej sytuacji oraz wyzwań, z jakimi borykają się duże i średnie przedsiębiorstwa w zakresie transformacji cyfrowej. Badanie miało dostarczyć firmie Comarch unikalnych danych, opinii i doświadczeń menedżerów odpowiedzialnych za cyfryzację. Kluczowe było zrozumienie, jak przedsiębiorstwa postrzegają wdrażanie nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, oraz jak przygotowują się do zmian prawnych, np. związanych z KSeF i raportowaniem ESG.
Podejście badawcze
Rezultaty projektu
Wyniki projektu pokazały, że cyfryzacja w polskich przedsiębiorstwach jest procesem złożonym. Choć firmy dążą do automatyzacji i usprawniania procesów, nadal napotykają na znaczące przeszkody, takie jak kwestie bezpieczeństwa i integracji systemów. Równocześnie, pomimo dostrzegania potencjału nowych technologii, jak sztuczna inteligencja, ich praktyczne zastosowania są jeszcze na wczesnym etapie rozwoju. Badanie uwidacznia także, że adaptacja do nowych regulacji, w tym przepisów dotyczących KSeF czy raportowania ESG, postępuje powoli, a tradycyjne metody pracy, takie jak obieg dokumentów w formie papierowej, nie są rzadkością.
Edyta Mazurek
Customer Success Manager