Test nowej koncepcji sklepu – ewaluacja konceptu za pomocą zakupów asystowanych
Badanie konsumentów: merchandising dla marki.
Case studies
Klient chciał zrealizować badanie wśród lekarzy różnych specjalizacji leczących pierwotne niedobory odporności. Celem było poznanie ścieżek leczenia pacjentów, ocena dostępu do leków oraz weryfikacja pojęcia innowacyjnego preparatu medycznego pod kątem potrzeb komunikacyjnych lekarzy.
Szczegóły projektu
Potrzeby klienta
Nasz klient chciał zrealizować wywiady z lekarzami różnych specjalizacji leczącymi rzadkie schorzenie, jakim są pierwotne niedobory odporności. Celem badania było zidentyfikowanie ścieżek leczenia polskich pacjentów, określenie dostępu do leków oraz określenie poziomu wiedzy polskich lekarzy na temat terapii innowacyjnych. Klient chciał także zaprezentować koncept innowacyjnego preparatu medycznego i poprosić respondentów o jego weryfikację pod kątem potrzeb komunikacyjnych polskich lekarzy.
Podejście badawcze
W ramach projektu nasz zespół zrekrutował lekarzy immunologów, alergologów i pulmonologów, którzy leczą pacjentów dorosłych i pediatrycznych cierpiących na pierwotne niedobory odporności. Respondenci musieli podejmować decyzje w kwestii wyboru leczenia oraz posiadać szeroki zakres wiedzy na temat zarówno dożylnych, jak i podskórnych terapii immunoglobulinami. Dodatkowo musieli leczyć pacjentów korzystających z różnych dróg przyjmowania wlewów.
Rezultaty projektu
Ocena konceptu innowacyjnego preparatu pozwoliła na lepsze dopasowanie komunikacji marketingowej do potrzeb lekarzy. Zastosowanie wywiadów online z prezentacją materiałów wizualnych przyspieszyło i usprawniło realizację badania. Klient zdobył cenne informacje umożliwiające skuteczniejsze wprowadzenie produktu na rynek.
Edyta Mazurek
Customer Success Manager