Jak leczeni są pacjenci cierpiący na pierwotne niedobory odporności – test konceptu przekazu marketingowego kierowanego do lekarzy

Klient chciał zrealizować badanie wśród lekarzy różnych specjalizacji leczących pierwotne niedobory odporności. Celem było poznanie ścieżek leczenia pacjentów, ocena dostępu do leków oraz weryfikacja pojęcia innowacyjnego preparatu medycznego pod kątem potrzeb komunikacyjnych lekarzy.

Potrzeby klienta

Nasz klient chciał zrealizować wywiady z lekarzami różnych specjalizacji leczącymi rzadkie schorzenie, jakim są pierwotne niedobory odporności. Celem badania było zidentyfikowanie ścieżek leczenia polskich pacjentów, określenie dostępu do leków oraz określenie poziomu wiedzy polskich lekarzy na temat terapii innowacyjnych. Klient chciał także zaprezentować koncept innowacyjnego preparatu medycznego i poprosić respondentów o jego weryfikację pod kątem potrzeb komunikacyjnych polskich lekarzy.

Podejście badawcze

W ramach projektu nasz zespół zrekrutował lekarzy immunologów, alergologów i pulmonologów, którzy leczą pacjentów dorosłych i pediatrycznych cierpiących na pierwotne niedobory odporności. Respondenci musieli podejmować decyzje w kwestii wyboru leczenia oraz posiadać szeroki zakres wiedzy na temat zarówno dożylnych, jak i podskórnych terapii immunoglobulinami. Dodatkowo musieli leczyć pacjentów korzystających z różnych dróg przyjmowania wlewów.

  • Respondenci zostali zaproszeni do uczestnictwa w pogłębionych wywiadach telefonicznych z wykorzystaniem internetu (Web-Assisted TDI).
  • W ten sposób zaprezentowano i poproszono o ocenę konceptów produktów klienta.
  • Forma wywiadu pogłębionego z wykorzystaniem internetu pozwala na prezentację materiałów wizualnych przy jednoczesnej redukcji czasu i kosztów realizacji związanych z dojazdem do respondentów, co jest szczególnie ważne w przypadku rozproszonej grupy docelowej.

Dzięki wywiadom z lekarzami immunologami, alergologami i pulmonologami klient uzyskał kompleksowe informacje o praktykach leczenia i dostępie do leków.

Ocena konceptu innowacyjnego preparatu pozwoliła na lepsze dopasowanie komunikacji marketingowej do potrzeb lekarzy. Zastosowanie wywiadów online z prezentacją materiałów wizualnych przyspieszyło i usprawniło realizację badania. Klient zdobył cenne informacje umożliwiające skuteczniejsze wprowadzenie produktu na rynek.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY