Bariery aktywizmu - badanie dla Amnesty International

Bariery aktywizmu – badanie dla Amnesty International

Działając w ramach sektora pozarządowego, Amnesty International, jak wiele organizacji pożytku publicznego, boryka się z barierami aktywizmu, zwłaszcza niskim zaangażowaniem sympatyków na portalach społecznościowych.

Potrzeby klienta

Polski oddział Amnesty International posiada istotną grupę fanów swojego profilu na portalu społecznościowym Facebook, jednak jego sympatycy na portalu nie angażują się w zadowalającym stopniu w organizowane przez stowarzyszenie wydarzenia. Zarządzający Amnesty International, dla zoptymalizowania działań, zdecydowali się zlecić Hume’s Institute badania. Głównym celem projektu było poznanie uwarunkowań i barier angażowania się młodych ludzi w konkretne wydarzenia oraz czynników wpływających na wsparcie finansowe, lub jego brak, organizacji takich jak Amnesty International.

Podejście badawcze

  • Znając uwarunkowania wynikające z dostępnych kanałów komunikacji stowarzyszenia ze swoimi zwolennikami, przygotowano koncepcję wieloetapowego projektu badawczego zakładającego realizację ankiety internetowej skierowanej do odpowiednio dobranych i sprofilowanych z uwagi na aktywizm (poziom zaangażowania) grup sympatyków oraz działaczy Amnesty International.
  • Taka struktura projektu zakłada stosowanie modelu organizacji uczącej się, gdzie dopływ wiedzy na temat otoczenia, w jakim funkcjonuje, jest jednym z podstawowych warunków efektywnego działania.

Przygotowany projekt badawczy pozwolił na cykliczne dostarczanie informacji wraz z rekomendacjami kolejnych kroków badawczych oraz zaleceniami w kwestii wykorzystania zdobytej wiedzy, wspierając efektywne działanie organizacji.

Współpraca między stowarzyszeniem a Hume’s Institute zakłada cykliczne dostarczanie informacji wraz z rekomendacjami kolejnych kroków badawczych jak również zaleceniami w kwestii wykorzystania zdobytej wiedzy.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager