Badanie wśród konsumentów dań gotowych i jedzenia na ciepło

Badanie konsumentów dań gotowych oraz jedzenia na ciepło

Projekt skupiał się na analizie ilościowej zachowań i preferencji konsumenckich dotyczących zakupu dań gotowych i przekąsek. Na życzenie naszego klienta, międzynarodowej firmy produkującej między innymi dania gotowe, zbadaliśmy rynek Polski.

Potrzeby klienta

Celem badania było poznanie preferencji klientów kupujących gotowe dania, aby nasz klient mógł lepiej przystosować swoje produkty i strategię sprzedażową do specyfiki tego rynku. Firmie zależało na poznaniu profili demograficznych osób korzystających segmentu dań gotowych, czynników zachęcających i wstrzymujących klientów przed zakupem oraz miejsc i częstotliwości zakupów.

Podejście badawcze

Badaniem objęta została reprezentatywna próba ponad 1000 osób, realizowana z zastosowaniem techniki CAWI.

  • Konstrukcja kwestionariusza pozwoliła na segmentację próby na 3 kategorie: kupujących, spożywających i niekupujących gotowych dań na ciepło lub gotowych do spożycia zaraz po zakupie.
  • Każda z grup opisana została zestawem cech społeczno-demograficznych, w przypadku konsumentów i kupujących dodatkowo przeanalizowaliśmy ich zwyczaje zakupowe i preferencje produktowe.

Klient poznał zachowania konsumentów, ich poziom satysfakcji i oczekiwania, dzięki czemu może dostosować do nich zarówno produkty jak i strategię sprzedaży.

Klient otrzymał od Hume’s Institute raport, na który składały się bloki tematyczne dotyczące: profili konsumentów, najchętniej kupowanych typów dań gotowych oraz preferowanych smaków i składników tych produktów. Przekazaliśmy także informacje dotyczące satysfakcji z zakupionych dań gotowych w pewnej sieci sklepów oraz czynniki zachęcające do zakupu. Jasno opisane i graficznie przedstawione wyniki pozwoliły klientowi zapoznać się z potrzebami swoich konsumentów i zoptymalizować swoje działania na rynku.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager