Badanie potencjału sprzedażowego innowacyjnego leku – wywiady jakościowe z hematologami

Badanie potencjału sprzedażowego innowacyjnego leku – wywiady jakościowe z hematologami

Nasz klient chciał wprowadzić na polski rynek innowacyjną terapię dla pacjentów cierpiących na rzadkie schorzenie hematologiczne, w tym celu zlecił serię indywidualnych wywiadów pogłębionych ze specjalistami.

Potrzeby klienta

Zasadniczym celem badania było zdiagnozowanie poziomu wiedzy polskich specjalistów na temat możliwości terapeutycznych i standardów diagnostycznych obowiązujących w Polsce. Pogłębiona wiedza w tym obszarze miała pozwolić klientowi bardziej efektywnie dostosować działania marketingowe do potrzeb polskiego rynku.

Podejście badawcze

Założeniem klienta było przeprowadzenie badania podczas kilkudniowej wyjazdowej sesji specjalistów, co stanowiło duże wyzwanie pod względem procesu rekrutacyjnego oraz logistyki projektu.

  • Aby zrealizować wywiady w komfortowej dla lekarzy lokalizacji, nasza firma zdecydowała się samodzielnie stworzyć studio fokusowe, adaptując przestrzeń pierwotnie niedostosowaną do tego rodzaju działań.
  • Dzięki temu klient mógł na bieżąco śledzić przebieg wszystkich wywiadów i zadawać dodatkowe pytania. Proces rekrutacji przebiegł sprawnie dzięki szerokim doświadczeniom, jakie posiada nasz zespół realizacji badań, w rekrutacji lekarzy i ekspertów.
  • W efekcie udało się w krótkim czasie przeprowadzić 20 wywiadów pogłębionych, a wśród respondentów znaleźli się wybitni polscy specjaliści w tej dziedzinie terapeutycznej. Taki dobór respondentów pozwolił na pełne poznanie aktualnego stanu wiedzy na temat schorzeń rzadkich i sposobów ich leczenia oraz możliwościach diagnostycznych, jakie daje polski system opieki zdrowotnej.

Finalny raport zawierał szczegółowe informacje dotyczące standardów diagnostycznych i terapeutycznych, a także wskazówki dotyczące obszarów, w których klient powinien kierować działania marketingowe, aby pogłębiać wiedzę specjalistów.

Finalny raport zawierał szczegółowe informacje dotyczące standardów diagnostycznych i terapeutycznych obowiązujących w polskich placówkach medycznych oraz zmian, jakie dokonały się w ostatnich latach. Dodatkowo w ramach finalnej analizy wskazano obszary, w których poziom wiedzy specjalistów dotyczący leku producenta jest niewystarczający i gdzie klient powinien kierować swoje działania marketingowe, aby tę wiedzę pogłębiać. Dzięki uzyskanym informacjom klient mógł zoptymalizować swoje działania marketingowe pod kątem potrzeb polskich lekarzy i dostosować strategię wejścia na polski rynek do lokalnych warunków.

Edyta Mazurek

Customer Success Manager

Wybrane case studY