Made in Poland 4.0 Jak przebiega cyfrowa transformacja w średnich i dużych polskich przedsiębiorstwach
Badanie rynku i konkurencji
Case studies
Dla jednego z wiodących, międzynarodowych partnerów w branży spożywczej, nasza firma przeprowadziła badanie ilościowe (CAWI) wśród konsumentów dań gotowych oraz jedzenia na ciepło.
Szczegóły projektu
Potrzeby klienta
Celem projektu było uzyskanie wiarygodnych danych konsumenckich na temat rynku Food-For-Later (FFL) i Food-For-Now (FFN). Badanie miało na celu określenie profilu demograficznego konsumentów oraz przeprowadzenie segmentacji psychograficznej według ustalonych parametrów. Kluczowe aspekty badania obejmowały identyfikację głównych miejsc zakupu oraz czynników wyboru miejsca zakupu, analizę częstotliwości zakupów i preferencji smakowych, a także ocenę atrakcyjności produktów. Ważnym elementem było także zrozumienie wrażliwości cenowej konsumentów oraz czynników skłaniających do wydawania więcej na produkty FFL i FFN. Dodatkowo projekt zakładał identyfikację czynników ograniczających skłonność do zakupu oraz głównych skojarzeń związanych z produktami z kategorii FFL i FFN.
Podejście badawcze
Rezultaty projektu
W ramach badania ilościowego klient otrzymał szczegółowy raport, który dostarczył wartościowych informacji na temat konsumentów i ich zachowań zakupowych. Raport składał się z kilku kluczowych części, w tym wprowadzenia i executive summary, które zarysowywały główne wnioski oraz profile konsumentów. Wśród wyodrębnionych pięciu segmentów konsumentów, każdy został dokładnie opisany, co pozwoliło klientowi zrozumieć różnorodność zachowań konsumentów wobec dań gotowych i przekąsek. Raport zawierał również szczegółowe analizy typów konsumentów, ich profili, a także zachowań i preferencji w kontekście zakupów zarówno żywności na później (Food-for-Later), jak i żywności do natychmiastowego spożycia (Food-for-Now). Klient otrzymał informacje o wzorcach zakupowych, miejscach zakupu, decyzjach podejmowanych w miejscu zakupu, kluczowych cechach produktów oraz produktach przyciągających konsumentów w obu kategoriach. Dodatkowo raport zawierał aneks, w którym szczegółowo opisano metodologię badania, typy gospodarstw domowych oraz próbę badawczą. Dzięki danym, klient zyskał kompleksowy obraz rynku i mógł lepiej dostosować swoją ofertę do różnych segmentów konsumentów, co w efekcie przyczyniło się do bardziej efektywnego planowania strategii marketingowej i sprzedażowej.
Edyta Mazurek
Customer Success Manager